Didysis šeštadienis skirtas paminėti Viešpaties kapo tylą, paslaptingą perėjimą iš mirties į prisikėlimą. Šio vakaro liturgija ypač turtinga, gili ir graži. Uždegama ir šventinama ugnis, nuo kurios šventinama Velykų žvakė, o jos šviesa perduodama žmonių žvakelėms. Panardinant Velykų žvakę į vandenį, jį pašventina. Šį vakarą bendruomenė atnaujina Krikšto pažadus. Po pamaldų šventinami Velykų valgiai. Pamaldos - 19 val.
Švč. Mergelės Marijos Sopulingosios bažnyčia
2017 m. balandžio 15 d., šeštadienis
2017 m. balandžio 14 d., penktadienis
Didysis penktadienis
Didysis Penktadienis – Viešpaties kančios ir mirties diena. Bažnyčia garbina Kryžių, “ant kurio kabojo pasaulio Atpirkėjas”. Po liturgijos Švenčiausiasis šydu uždengtoje monstrancijoje procesijos būdu nešamas į Kristaus kapą, kur po giesmės “Verkite, Dievo angelai šventieji” tyliai adoruojama.
2017 m. balandžio 13 d., ketvirtadienis
Sekmadienio pasišnekėjimai apie arkivyskupą Teofilių Matulionį
PRISIKĖLIMAS
„Aš visą dieną
ir naktį būdavau uždarytas kambaryje, be jokio darbo, tik apie valandą per parą
išleisdavo „na progulku“ (pasivaikščioti) uždaroje keliolika žingsnių ilgio ir
pločio turinčioje vietoje. Tik tiek laiko turėdavau pakvėpuoti grynu oru. Nei
medelio, nei žolelės, nei gyvos dvasios, išskyrus sargybą...“ Šiais paties
vyskupo Teofiliaus žodžiais galima trumpai nusakyti bekraštę dykumą – Vladimiro
kalėjimą ir kitas tiesioginės ar netiesioginės jo nelaisvės vietas, kuriose jis
stigo duonos ir vandens. Matyti savotiška analogija tarp Dievo tarno Teofiliaus gyvenimo kalėjime, Izraelio
kelionės per dykumą į pažadėtąją žemę, Jėzaus ėjimo į prisikėlimą per kančią ir
mirtį ir kiekvieno iš mūsų mirties savo didžiajam kankinančiam „AŠ“ bei gimimo
Prisikėlusiojo Kristaus nušviestam pasauliui.
Šventiškesnės natos norėtųsi Velykoms, bet
nebūtų šventės be rutinos. Nebūtų prisikėlimo be mirties ir nepamatytume
šviesos, jei nepažintume tamsos. Niekas nematė, kaip Kristus prisikėlė, dar
buvo labai anksti ir visi greičiausiai miegojo: „Dar neišaušus Marija Magdalietė atėjo pas kapą ir pamatė“
(Jn 20, 1), kad kape Jo nėra. Galima tik mėginti įsivaizduoti, kokios
Velykos ateidavo į Teofiliaus Matulionio vienutę. Nors tokia šventė, kokią mes
švenčiame, ten neįvykdavo, Prisikėlęs Kristus buvo su šiuo kaliniu
nuolat ir kartu nešė jo kryžių. Turbūt tai ir yra vadinamoji kankinystės
charizma, kai pats Viešpats ypatingu būdu padeda kankinamam žmogui visa pakelti
dėl troškimo susivienyti su Juo.
Kalėjime
garbingasis Teofilius pats stengėsi apskaičiuoti Velykų datą, nes nebuvo ko
paklausti. Vis dėlto vieną kartą suklydo – atšventė Velykas dvi savaites
anksčiau[1].
Net sveikinimus išsiuntė ir tik gavęs atsakymus suprato, kad klydo. Tačiau
svarbiausia, kad Velykos tikrai įvyko. Žmogaus Velykos įvyksta ne kasmet tam
tikrą kalendorinę dieną, bet tada, kai jo širdyje ir galvoje iš tuštumos, iš
apvogto kapo, kuriame gyveno, kur palaidotos viltys, iš pačių pragarų
prisikelia Kristus. Tikrosios Velykos įvyksta, kai Viešpats ateina į kambarį,
užrakintą iš išorės ar iš vidaus, ištiesia ranką ir žmogus visa savo esybe
išgirsta Jo tariamą: „Nebijok!“
Daugiau informacijos – www.teofilius.lt
Niedzielne pogadanki o arcybiskupie Teofilu Matulionisie
ZMARTWYCHWSTANIE
„Przez cały dzień i całą noc
byłem zamknięty w pomieszczeniu, bez żadnego zajęcia, tylko na godzinę w ciągu
doby wypuszczano mnie „na progułku“ (na spacer) po małym, otoczonym ze
wszystkich stron murem dziedzińcu. Miałem tylko tyle czasu, żeby pooddychać
świeżym powietrzem. Ani drzewka, ani roślinki, ani żywej duszy, oprócz
straży...“. Tymi słowami samego biskupa Teofila można krótko opisać
bezgraniczną pustkę, której doznał, tułając się po więzieniach we Włodzimierzu
i innych miejscach pozbawienia wolności, nie mając pod dostatkiem nawet chleba
i wody. Nasuwa się swoista analogia między życiem w więzieniu Sługi Bożego
Teofila, wędrówką ludu Izraela przez pustynię do Ziemi Obiecanej, drogą Jezusa
przez mękę i śmierć do zmartwychwstania a przemianą w każdym z nas – śmiercią naszego
wielkiego EGO oraz ponownymi narodzinami ze Zmartwychwstałego Chrystusa, niosącego
światło światu.
Wielkanoc zasługiwałaby na
bardziej świąteczny akcent, jednakże nie byłoby święta, gdyby nie było rutyny.
Nie byłoby zmartwychwstania, gdyby nie było śmierci i nie ujrzelibyśmy światła,
gdybyśmy nie doświadczyli ciemności. Chrystus zmartwychwstał wówczas, gdy nikt
go nie widział, gdy było jeszcze bardzo rano i prawdopodobnie wszyscy spali,
„gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła“ (J
20, 1), że w grobie Jego nie ma. Można tylko usiłować sobie wyobrazić, jakie były
święta wielkanocne w celi Teofila Matulionisa. Prawdę mówiąc, takie święta,
jakie je znamy, tam bynajmniej nie miały miejsca, lecz Zmartwychwstały Chrystus
nie opuszczał tego więźnia i razem niósł jego krzyż. Zapewne na tym i polega
tak zwany charyzmat męczeństwa, gdy sam Pan Bóg w szczególny sposób pomaga
cierpiącemu człowiekowi wszystko znieść w imię zjednoczenia się z Nim.
Czcigodny Teofil starał się w
więzieniu sam obliczyć datę Wielkiej Nocy, ponieważ nie miał kogo zapytać.
Pewnego razu jednak się pomylił – jego obchody zaplanował o dwa tygodnie wcześniej[1]. Wysłał
życzenia świąteczne i tylko wówczas, gdy otrzymał odpowiedzi, zrozumiał, że
zaszła pomyłka. Najważniejsze jednak, że ta Wielkanoc naprawdę się wydarzyła.
Wielkanoc człowieka nie wiąże się z określonym dniem w kalendarzu, lecz zdarza
się wówczas, gdy w jego sercu i głowie z pustki, z ogołoconego grobu, w którym
się żyło, gdzie pochowane były nadzieje, z samych piekieł zmartwychwstaje
Chrystus. Gdy przychodzi do zaryglowanego od zewnątrz lub od wewnątrz pokoju,
wyciąga rękę i człowiek słyszy całą swoją istotą wypowiadane przez Niego słowa:
„Nie lękaj się!“. Wtedy przychodzi prawdziwa Wielkanoc.
Więcej
informacji na www. teofilius.lt/pl
2017 m. balandžio 10 d., pirmadienis
2017 m. balandžio 9 d., sekmadienis
Verbų sekmadienis -balandžio 9 d.
Kartu su visa Bažnyčia jau pradedame švęsti tą didžią
velykinę paslaptį. Šią dieną Jėzus Kristus įžengė į savo miestą –
Jeruzalę, kur turės mirti ir prisikels. Su nuoširdžiu tikėjimu minėdami tą
išganingą jo atvykimą, ženkime paskui Viešpatį kančios ir kryžiaus keliu, kad
malonės remiami, gautume dalį ir jo prisikėlime bei amžinajame gyvenime.
Šv. Mišios mūsų bažnyčioje vyks:
9.00; 10.30; 12.00 (suma).
Per kiekvienas mišias bus šventinamos verbos. Pagrindinės dienos mišios prasidės verbų šventinimu ir iškilmingu atėjimu iš šventoriaus.
2017 m. balandžio 8 d., šeštadienis
Sekmadienio pasišnekėjimai apie arkivyskupą Teofilių Matulionį
VERBŲ SEKMADIENIS
Esame Velykų
prieangyje. Lydimas džiaugsmingai šūkaujančios minios atjoja Izraelio Taikos
kunigaikštis. Garsiai skelbiama Evangelija niekada nelieka nepastebėta: „Sujudo
visas miestas ir klausinėjo: „Kas jis toksai?“ O minios kalbėjo: „Tai pranašas Jėzus iš
Galilėjos Nazareto“ (Mt 21, 10–11). Jis įžengė kaip karalius išvaduoti Izraelio
iš bet kokios vergijos. Pats Dievas atėjo išlaisvinti savo tautos iš nuodėmės
jungo ir mirties. Nuo tada Viešpats Jėzus nuolat eina į žmonių gyvenimą, kad
išlaisvintų žmones iš bet kokios vergovės. Jis tai daro ne vienas, bet su
būriais savo mokinių, kurie džiugiai skelbia Jėzų. Mokinių būriai – tai mes,
švenčiantys ir džiūgaujantys jo žmonės, Gerosios Naujienos skelbėjai.
Būti Jėzaus
mokiniu yra pašaukimas ir malonė. 1893 m. Teofilius Matulionis baigė pirmąjį
Petrapilio kunigų seminarijos kursą. Jis nebuvo penketukininkas (pagal
penkiabalę vertinimo sistemą), tačiau išduotame pažymėjime Nr. 519 parašyta,
kad klierikas „keliamas į II kursą“. Teofilius „paties prašymu iš seminarijos
atleidžiamas dėl nusilpusios sveikatos ir pašaukimo neturėjimo“[1].
Pašaukimas būti kunigu, kaip ir pašaukimas būti krikščioniu, nėra daiktas, kurį
galima nešiotis kišenėje. Pašaukimas – tai visų pirma malonė, o paskui darbas,
tarnavimas, skelbimas, atsidavimas – visa tai, iš ko aplinkiniai patys mato,
jog „šitas žmogus turi pašaukimą“.
Apaštalas
Petras, uoliausias ir karščiausias iš dvylikos, tas, kuris gindamas Jėzų
nukirto užpuolikui ausį, šiam vargšeliui įsakymo vykdytojui atrodė nepajudinamą
pašaukimą turintis mokinys. Tačiau Didįjį penktadienį klausydami Viešpaties
Kančios istorijos išgirsime, kaip tas pats Petras per vieną naktį tris kartus
garsiai pareikš, jog nepažįsta jokio Jėzaus, nėra jo mokinys ir apskritai
neturi su juo nieko bendra. Kartais visą gyvenimą Bažnyčiai atidavę iškilūs
kunigai, vienuoliai ar vienuolės paklausti, kaip pasirinko savo pašaukimą,
atsako: „Nežinau, taip išėjo ir tiek...“. Toks paprastas atsakymas paliečia
širdį.
Kiekvienam
tokiam kaip apaštalas Petras, kaip pirmo kurso klierikas Teofilius, kaip tie
kunigai ir vienuoliai, taip pat kiekvienam iš mūsų Jėzus yra pasakęs: „Ant jūsų
„aš pastatysiu savo Bažnyčią, ir pragaro vartai jos nenugalės“ (Mt 16, 18).
Arkivyskupas Teofilius, nors buvo suabejojęs savo pašaukimu, galiausiai visą
gyvenimą tarnavo Bažnyčiai ir tapo išskirtiniu pavyzdžiu, kaip liudyti Kristų.
Kristaus kančia ir mirtis, kurias Bažnyčia išgyvens
šią savaitę, tepadeda mums atrasti savo giliausią pašaukimą.
[1] Prel. Stanislovas Kiškis, Arkivyskupas
Teofilius Matulionis, Savastis, Vilnius 2008, 16 psl.
Niedzielne pogadanki o arcybiskupie Teofilu Matulionisie
Niedziela Palmowa
Jesteśmy w przededniu Wielkiej Nocy. Otoczony
tłumem wznoszącym radosne okrzyki przybywa Książę Pokoju Izraela. Donośnie
głoszona Ewangelia nigdy nie bywa niezauważona: „Poruszyło się całe miasto, i
pytano: „Kto to jest?”. A tłumy odpowiadały: „To jest prorok, Jezus z Nazaretu
w Galilei.” (Mt 21, 10-11). Wkroczył on jak król, aby wyzwolić Izrael od
wszelkiej niewoli. Sam Bóg przyszedł wyzwolić swój lud od jarzma grzechu i od
śmierci. Od tamtej chwili Pan Jezus stale przychodzi w życie ludzi, aby
wyzwolić ich od wszelkiej niewoli. Nie czyni tego sam jeden, tylko z zastępami
swoich uczniów, którzy radośnie głoszą Jezusa. Zastępy uczniów – to my,
świętujący i radujący się z Jego przyjścia ludzie, głosiciele Dobrej Nowiny.
Bycie uczniem Jezusa jest
powołaniem i łaską. W 1893 r. Teofil Matulionis ukończył pierwszy rok studiów w
Seminarium Duchownym w Piotrogrodzie. Nie miał on celujących ocen, jednak w
zaświadczeniu nr 519 jest napisane, że kleryk „został promowany na II rok”.
Teofil „na własną prośbę został zwolniony z seminarium z powodu słabego zdrowia
i braku powołania”[1].
Powołanie kapłańskie, podobnie jak i chrześcijańskie, nie jest dane raz na
zawsze. Powołanie – to przede wszystkim łaska, ale następnie też praca, służba,
głoszenie wiary, poświęcenie – to wszystko, na podstawie czego otaczający
ludzie sami widzą, że „ten człowiek ma powołanie“.
Apostoł Piotr, najbardziej pilny
i żarliwy spośród dwunastu, ten, który w obronie Jezusa odciął napastnikowi
ucho, mógł się wydawać temu biedaczysku, który tylko wykonywał rozkazy, uczniem
o niezachwianym powołaniu. Jednak słuchając w Wielki Piątek historii o Męce
Pańskiej, dowiemy się, że ten sam Piotr w ciągu jednej nocy trzy razy głośno
oświadczy, że nie zna żadnego Jezusa, nie jest jego uczniem i w ogóle nie ma z
nim nic wspólnego. Czasami dostojni księża, zakonnicy czy zakonnice, którzy
oddali całe życie Kościołowi, zapytani o to, jak odkryli w sobie powołanie,
odpowiadają: „Nie wiem, tak się stało i tyle...“. Taka zwykła odpowiedź chwyta
za serce.
Każdemu takiemu, jak apostoł
Piotr, jak kleryk pierwszego roku Teofil, jak ci księża czy zakonnicy, również
każdemu z nas Jesus powiedział: „Na was „zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne
go nie przemogą“ (Mt 16, 18). Arcybiskup Teofil, mimo że początkowo zwątpił w
swoje powołanie, ostatecznie całe życie służył Kościołowi i jest szczególnym
przykładem tego, jak dawać świadectwo o Chrystusie.
Niech męka i śmierć Chrystusa, które Kościół będzie przeżywał
w tym tygodniu, pomoże nam odnaleźć swoje głębokie powołanie.
Więcej
informacji na www. teofilius.lt/pl
Rekolekcijos balandžio 8 d.
Kviečiame atlikti Velykinę išpažintį balandžio 8 d. (šeštadienį).
Šv. mišios bus aukojamos sekmadienio tvarka:
9 val., 10.30 val., 12 val..
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)